Mat ?

En ny dag. Feberlös, men istället halsont.
Har gått på yoggidiet idag, får inte i mig någon mat. Gör ont i halsen så fort jag försöker svälja. Who needs food anyway? I Do! Skit, hatar detta.
Ingen springning igår, och blir ingen idag heller. Får inte springa när man har ont i halsen, det är inte bra.
Så får vänta tills de e borta. Kan förhoppningsvis ge mig ut på en tur imorgon. Skall försöka övertala Ella och börja springa med mig också : ) Alltid bra med någon som pushar en när man vill ge upp.

Idag ägnar jag extra tankar till en vän som betyder otroligt mycket för mig.
Du är min Anam Cara
Det keltiska sättet att se på vänskap inspirerades av och utmynnade i den vackra tanken på Anam Cara. Anam är det gaeliska ordet för själ. Cara betyder vän. Anam Cara betyder alltså själsfrände. En Anam Cara var en människa som man kunde avslöja sina innersta hemligheter för.
Vänskap anses som det finaste bandet mellan många personer i världen.. En vän är en människa i vars sällskap man vågar vara sig själv i.


/e -





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0