wrong side business -

God fortsättning allihop!

Julen har varit supermysig.
På julaftonsmorgon låg jag & Micke i sängen och öppnade varsitt paket från våra julstrumpor.
Micke fick rakblad och jag fick Belgisk Choklad som man gör varm choklad på + riktiga pärlörhängen. Supermys.
Julafton spenderades först en stund i Sexdrega hos Mickes bror Fredrik med familj.
Sen åkte vi upp till Mickes mamma Susanne & hennes man Ronny för att spendera resten av julen där. Mickes andra bror Mattias & hans sambo Kim var också där. Det var supermysigt och trevligt. Åt och drack gott. Hade lite julklappsutdelning där jag fick underbara presenter av Micke :) Fick presentkort på nagelförlängning, rengöringskrämen från Dermalogica & en belgisk choklad till.
Micke fick Armani - Gio parfymen av mig, en kofta och en näshårstrimmer ;)
Sen hade vi lite julklappsrace där jag lyckades roffa åt mig Ittala glas :) Yeey!

På Juldagen åkte vi vidare till Varberg. Älskar lugnet där. Så otroligt mysigt och skönt. Varje gång vi åker dit och jag stiger ur bilen så får jag ett lugn inom mig som jag inte får någon annanstans. En fantastisk känsla.
Vi spenderade denna dagen med Mickes pappa Håkan & hans fru Kerstin. Supermysigt :)

På annandagsmorgon åkte vi vidare mot Strömsnäsbruk. Äntligen hem för att träffa min familj! Var hur underbart som helst att träffa mamma & pappa och alla syskon & syskonbarn igen. Dem växer upp för fort!
Blev extremt god kalkonmiddag med hela familjen och lite julklappsutdelning här också :)
Sen lite senare så åt vi mumsig ostbricka. Mummakardeumma!

På lördagen så åkte vi vidare mot Skåne. Först var vi på Hyllinge köpcentrum och tittade, här hittade jag ett par superfina skor :) Som jag SÅ KLART köpte. Är skofetischist.
Sen åkte vi till Väla, herregud vad folk säger jag bara. Har aldrig sett så mycket folk på det stället. Men det var mysigt o titta lite där med, även om jag inte hittade något av intresse.
Sen var vi inne på IKEA på Väla, detta var helt klart det sämsta IKEA varuhus jag någonsin sett. Otrolig oreda, tomt på hyllorna, stökigt och det var svårt o veta vart man skulle ta vägen. Blev riktigt irriterad. Men men, hittade i alla fall det mesta jag skulle ha, åtminstone det väsentliga.
Sen åkte vi till Halmstad för att äntligen få träffa min underbara Tinafina. Gud vad jag saknar henne. Hela tiden, varje sekund saknar jag dig gumman! Du är den bästa vän man kan ha. Du förstår mig, du finns för mig och det finns ingen som du! Hade inte klarat mig utan dig!
Var där en stund och sedan åkte vi hem till Varberg igen. Myste i soffan och sen somnade jag gott i Mickes famn.
Vidare hem till Borås igår då. Var skönt att komma hem efter att ha varit ute o flängt.
Vi var en sväng på Knalleland och inhandlade oss en Wassermaxx. Så nu kan vi göra läsk och kolsyrat vatten hemma :)
Sen satte vi upp hyllorna i min garderob. Börjar bli riktigt bra där inne. Måste dock komma på en bra lösning för alla skor... Vill ju att det ska se snyggt ut!

Var på bio igår med. Vi såg Australia. Otroligt bra film! Kom en liten tår i biosalongen faktiskt. Rekommenderar denna starkt!
Wanna do some wrong side business? ;) Haha, var så rolig replik av Nullah i den filmen :) wrong side business..ja, jag säger då det!

Idag har man jobbat igen! Var segtstartat efter ledigheten, men ska väl bli skönt o få lite rutiner igen :) Skönt o träffa söta Cola igen :) Vad skulle jag gjort utan dig? :)
Sen åkte vi till Maxi och köpte Guitar Hero World Tour vilket vi spelar just nu. Självklart ska vi köra karriären på Hard, och jag är inte riktigt så fingerfärdig känner jag så de gick åt helvete. Gav Micke gitarren o sa att han får fan göra det :P
Haha, det är bara när jag spelar Wii som det kommer fula ord från mig!

Btw, har ni lagt märke till den fula designen på min blogg just nu? Ja, dumma Elliz råkade ju trycka någonstans så alla HTML koder bara försvann, så nu får de se ut såhär tills min flytt är genomförd.

Nu skall jag tömma diskmaskinen och hänga upp lite tvätt!

2 veckor kvar, jag är nervös.

Tjipp.

/elliz -

Kommentarer
Postat av: Josefine

Nu tycker jag att du smutskastar IKEA lite vääl mkt. IKEA är super, bland den bästa affär jag vet. Och dessutom ligger IKEA inte PÅ Väla.. så d så! :)

2009-01-06 @ 23:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0