I'm back -

Det har varit en bra vecka! Otroligt bra faktiskt!
Vi kan väl börja med vad som hände i helgen så ni får en total resumé av mitt liv. Ni som nu verkar anse det vara intressant ;)


I fredags bjöd Zede in till en liten tillställning med behärskat lättsinne ;) Hur behärskat det sen var för vissa är en annan femma. Det var mycket trevligt måste jag säga! Vi drack lite och snackade. Kollade på Armin Only '08 DVDn. Helt fantastisk! Det beslutades att vi skall ha en Armin uppesittarkväll dagen innan kryssen, så att Emma får introduceras till denna mäktiga människa :)
Fick även min totalt underbara mössa denna dag, från Nelly.se såklart ;)
Är totalförälskad. Den e ju så söt "bad hair day" står det på den och används flitigt.


Resten av helgen blev relativt lugn. Vi myster ner oss i soffan och kollade på Melodifestivalen i lördags. Kasst som vanligt, ändå envisas man med att titta?
I söndags var det kalas för Hampus som fyllde 7 år! Hampus är Mickes brorsson :) Så då var vi i Sexdrega och umgicks med familjen.

I måndags var jag åter på jobbet! Har gått in och börjat jobba 50%. Var riktigt skönt att vara tillbaka i måndags. Var rädd att jag skulle förlorat min "touch". Men den fanns kvar. Tog 143 mail på 4 timmar. Vårt mål är att du skall ta 160 mail på 8 timmar. Kändes fantastiskt. Mitt underbara tempo fortsatte både tisdag & onsdag. Dock märkte jag redan i tisdags att jag fick ont. Så gick hem lite tidigare. Likaså igår. Var så lugnt så gick hem istället.
Sen ringde Björn och sa att om ja ville så behövde ja inte komma in idag ;) Så lite finns de o göra på KTJ just nu. Så det var skönt!

Fick en liten idé igår. Drog med mig Kim ut till Knalleland och Furulunds. Hittade ett superfint tyg som jag köpte med mig 4.5m av. Således satt jag några timmar igår och sydde gardiner, kuddöverdrag och en duk. Det blev grymt fint! Mer bilder hittar ni på bilddagboken. 






Sen fick jag ju för mig att jag skulle göra ett eget blomsterarrangemang. Köpte med mig lite växter och dekorationer hem. Voilá!




Idag har jag varit med Kim & Linn uppe vid vattentornet. Dem små liven fick för sig att dem skulle åka stjärtlapp! Galna människor. Ville bara ligga i soffan, astrött. Men dem övertygade mig om att det var bra med lite luft och solsken. Sagt och gjort så följde jag med. Tog lite bra kort faktiskt medan jag tittade på när dem åkte. Kim var glad i hågen i alla fall.
Bebisen lär ju ha undrat vad som hände ;) Massa skumpande!



Var på vårdcentralen idag med. La om mitt sår igen och tittade till det. De ställen där de spruckit upp såg inte direkt bättre ut. Dem testade och lägga på någon annan form av kompress nu för att se om det hjälper bättre. Kommer fortsätta gå dit 2 gånger i veckan för att se till såret. Börjar tröttna på detta nu.
De tog bort allt förband som var på de ställen där de hade läkt ihop ordentligt. Skönt o få bort det! Men lite läskigt att se ärret nu. Det är ju fortfarande "färskt" så att säga så de e rött o sårskorpor o sånt. Men men. Kommer ju läka ihop o bli bra i slutändan tror jag!

Nu skall vi laga till lite mat här hemma och sen ska vi mysa ner i soffan och kolla på Harry Potter :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0