Part One -

Jaha! Då var man i full gång med "renoveringen". Vet inte vad man ska kalla det, men det är vår minirenovering :)
Jag har tänkt lägga upp denna som en följetong de dagar som vi håller på med att :)
Idag har vi då gjort en massa förarbete kan man säga. Se bilder med beskrivningar nedan.

Jag fick äran att maskera alla lister, en uppgift som jag tog åt med mig stor entusiasm! Dock insåg jag snart att detta inte var hälften så roligt som jag trodde. Men det blev gjort i alla fall! Här i sovrum, men har gjort både sovrum och lilla-rummet.


Micke fick dock den ännu mer trevligare uppgiften med att spacka alla tapetskarvar ;) Inte min idé att detta skulle göras men han envisades! Då får han allt ta o göra de själv ;) Jag har aldrig spacklat i hela mitt liv! Just nu e de bara spacklat överallt, imorgon skall det slipas och målas!


Tada! Färdigt resultat ;) -->









Såhär såg lilla-rummet ut innan målning. Vet inte om de syns men tapeten är grön? Inte vacker i alla fall. Dags o ta sig an målningen!


Första strykningen klar! tänka sig att jag gjort de helt själv! Nästan, Micke tog över lite, Blev trött ;)
Vi köpte oss målarvantar så att man inte får fullt med färg på händerna. Väldigt händigt ;) HAHA! Där var jag rolig!



O då var andra strykningen klar! Förhoppningsvis räcker det så vi slipper måla mer imorrn där.
Nu stänger vi dörren för idag och kryper ner under täcket framför TVn.
Imorgon väntar IKEA! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0