miércoles -

Idag är det onsdag. Tiden går så sakta när man sitter hemma hela dagarna.
Har i alla fall fått låna Sims 2 och alla expansions av Malena så nu bygger jag hus för fulla muggar :)
Det är ju bara roligt och bygga, inte superroligt att spela direkt :P

I helgen tog vi det bara lugnt. Ville inte röra mig för mycket. Så det blev att vara hemma, äta lite gott och kolla på film. Var mysigt. Saknar som attans att kunna krypa intill varandra och kramas :(

I måndags var jag på VC igen, denna gång var det meningen att jag skulle ta bort agrafferna. Dock har ju såret spruckit, så dem tog bort kanske hälften av alla agraffer, resten sitter kvar. Ska dit igen imorgon och se hur det ser ut, om det börjar läka. Sen på måndag skall jag ta dem sista agrafferna, förhoppningsvis!
Åt sen lunch med Kim & Micke på Viskan. Mumsigt. Sen gick jag hem igen. Var på ICA och köpte massa gotte och spenderade resten av dagen i soffan.
Likaså igår, dagen spenderades i soffan.
Lagade grymt god mat igår, Chiliwokade räkor med nudlar. Är lite sugen på det igen...hmm...
Får se vad man ska äta idag. Börjar bli dags att äta något i alla fall :)

Ni som läser min blogg i Mozilla, ser den konstig ut där? Typ att min signatur kommer utanför inlägget ? 

Måste delge er receptet, riktigt gott! Såklart så hade jag i mer chili än vad som står, det är ju så gott när de e starkt!

Chiliwokade räkor med Nudlar.
Ingredienser 2 portioner

300g räkor med skal
125g torkade glasnudlar
1 st morot, strimlad
100g broccoli i små buketter
½ squash, strimlad
1 paprika, strimlad
2 tsk olja
1 vitlöksklyfta
0,5 spansk chilifrukt
2krm salt
3 msk sötsur sås



Gör så här

1. Skala räkorna. Koka upp 1 liter saltat vatten och lägg ner nudlarna, rör om och dra kastrullen från värmen. Låt stå ca 5 minuter.
Häll av vattnet från nudlarna.
2. Woka morot och grönsaker i olja. Tillsätt räkorna och låt dem fräsa med. Pressa över vitlök.
3. Tillsätt spansk peppar, salt och sweet chilisås.
4. Servera de heta räkorna till nudlarna. Låt var och en blanda rätten på tallriken.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0