sunday -

Idag är det söndag. Ovanlig känsla att inte gå till jobbet imorgon. Är sjukskriven 2 veckor till och det behövs jag kan meddela. Har så otroligt ont så det finns inte.
Vaknade vid 8,30 imorse. Knappt sovit någonting alls i natt. Så fort jag rört mig har det gjort ont. Ligger jag på rygg så får jag ont i ryggen och nacken. Vänder jag mig till sidan så gör det ont samt att det sträcker i såret. Så då blir jag rädd att det är farligt. Har helt enkelt inte kunnat sova.
Mina smärtstillande vill inte hjälpa riktigt.

Dock saknar jag faktiskt jobbet lite. Trivs ju så otroligt bra där! Saknar mina söta små kollegor! Cola framför allt såklart :)

Var och la om såret i onsdags. Var skönt att få någon läkare att titta på det. De hade nog aldrig sett en bukplastik innan. Kom in en annan läkare efter ett tag som sa "Jag ska bara titta lite, är så nyfiken av mig" Menar, hallå? :P Aja, dem sa i alla fall båda 2 att såret såg jättefint ut och det var inga tecken på infektion. Så var mycket lättad när jag gick därifrån.

La mig på soffan sen och spenderade dagen där :P
Lagade iofs mat till Micke. Gjorde kycklingfilé som jag smetade ut spenat på och sedan rullade ihop. Blandade ner lite timjan, basilika, honung, vitlök, pinjenötter och peppar i spenaten med. Sen tjoffs in i ugnen. Blev riktigt gott!

I lördags gick vi ner på stan en vända, tänka sig. Jag vågade gå ut :) Bokade tid för nagelförlängning och klippning. Ska bli skönt att göra det sen.
Vi tog en fika också och sen gick vi hem igen.

Idag har vi bara varit hemma. Har som sagt haft extremt ont idag så har varit liggandes mest hela dagen.
På onsdag skall jag byta förbanden igen. Längtar. Finns inget som går upp mot ett fräscht förband :)

Just nu kollar vi på Barack Obama Galan. Jag känner på mig att han kommer bli en grym president.

Vill ge en liten extra hälsning till Stinafina idag. Hon är en mycket söt & rar person. Jag tror detta är början på en fin vänskap :)

 De otroligt fina lakanen som jag fick med mig hem :) Supermysiga att sova i måste jag säga.


 

 Krya på Dig-Godispåsen som jag fick av Kim & Mattias. Massa gott där i! :)

Kommentarer
Postat av: MissFixi

Hejsan goding, jag har tänkt på dig på jobbet i dag å undrat hur det går, jag hoppas den läker snabbt nu så du kan sova odentligt på nätterna! Sömn e ju viktigt! :)

När du blir bättre så får vi gå å fika å hitta på nått kul... inte bara supa ihop ;)



Hoppas du kan sova bättre i natt!

kramkram

2009-01-19 @ 20:25:47
URL: http://fixander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0