19580829-20090625

Hela dagen har Tv4 visat hylllning till Michael Jackson. Denna underbara artist finns inte längre bland oss.
Jag minns när jag & Sofie var mindre, hon hade ett samlingsalbum med Michael Jackson låtar. Vi var i deras vardagsrum och satt i deras snurrstol och snurrade varandra runt runt samtidigt som vi lyssnade på honom. Det var den tiden då man började ha "discon" hemma, med varm korv, chips och läsk. När man dansade i vardagsrummet och fnissade. Det var då vi lyssnade på honom.

Michael Jacksons era är slut. Att han inte längre finns är för mig ofattbart. Han var en artist som gjorde revolution inom musikindustrin. Han var ny och fräsch, gjorde något nytt och helt okänt med popmusiken. Han gjorde musikvideos till en konstform med sin 13 minuter långa musikvideo till Thriller. Vilken dans!

De rykten som under de senaste åren cirkulerat kring honom tror jag inte ett dugg på. Jag hoppas innerligt att de personer som falskt anklagat honom för dessa hemskheter idag skäms och mår dåligt.

Det var hans vän,
Elizabeth Taylor som gav honom namnet The King of Pop, något som verkligen stämmer.

Heal The World är en av mina favoritlåtar av denna store artist. En låt med ett fantastiskt budskap. Michael ville skapa fred på jorden, sprida kärlek och göra världen till en bättre plats. Jag tror, att genom sin musik, har han bidragit till att vi idag är en bit på vägen mot en bättre och mer kärleksfull värld.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0