Marstrand

Vilken underbar söndag vi hade! Vi steg upp tidigt för att komma iväg. Satte oss i bilen och började rulla mot ett av de vackraste platserna som finns, nämligen Marstrand. Såg ut att bli en riktigt varm dag, och vad rätt vi hade!
Väl framme i Marstrand lyckades jag fiffla till de med parkeringsautomaten, så köpte en biljett till 11,30 dagen efter ;) Kunde blivit en långvarig vistelse.
Vi tog färjan över till själva ön där vi skulle lägga oss och sola och bada. Jag i mitt huvud var dock helt säker på att där skulle finnas en sandstrand, men det var ju bara klippor?! hur bekvämt är det på en skala?
Aja, vi hittade iaf en klippa som vi la oss på. Dock kändes de inte bra så efter 10 min bestämde vi oss för att gå runt ön istället : )
Blåste en del, så det var skönt. Man kände inte av hur varmt det var. Jag trodde inte alls ön var så stor som den var, och efter halva färden blev ja kissig, asjobbigt :P Men de gick! Var otroligt vackert och skönt att bara traska runt där.
När vi väl kom in till "civilisationen" igen så gick vi förbi en klädaffär där som hade den sötaste sommartunikan. Var bara tvungen att ha den ;)
Vi stannade också och åt på Marstrands Wärdshus. Var riktigt god mat, dock inte billigt. 500 kronor för en lunch på 2 personer, utan alkohol. Men ibland måste man ju unna sig!

Vi bestämde oss sen för att vi var klara på Marstrand och tog färjan tillbaka till bilen.
Vi styrde nu kosan mot Freeport där vi hade hoppats på att hitta seglarkläder till semestern, men fanns ingenting. Micke hittade dock 2 skjortor på MQ och jag hittade en kort kavaj där :)
Vi åkte vidare till Varberg där vi tog ett dopp på Getterön, kallt! Sen åkte vi till stugan o sa hej till Mickes far, och sen bar de av hemåt igen,
En helt fantastiskt underbar dag hade vi, bara jag & Micke. Välbehövligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0