Vardagslyx..

Jaha, nu sitter man här igen! Jag förstår det inte.
Min kära sambo fick ju äran att vara sjuk förra veckan o var hemma från jobbet. Jag trodde jag hade sluppit bli smittad då jag mått bra i helgen...
I måndags sa jag till o med det på jobbet, att jag kände mig relativt friskt för en gångs skull. Sen på eftermiddagen så small det till. Halsen började göra asont, huvudet bankade och näsan kändes tjock. Fanfanfan! Så hör höll det på ända tills idag. Var och jobbade med feber igår, men härdade ut!
Idag när jag vaknade var det värre. Jag gick till jobbet, men det gick inte vara kvar. Huvudet kändes tjockt, näsan är tjock och min hals gör så ont. Micke fick komma och hämta mig vid 10,30 och köra hem mig. Började gråta i bilen så ont hade jag.
Så nu sitter jag här igen, hemma. Jag är så trött på det.
Jag äter mina vitaminer varje dag och mitt järntillskott. När skall det börja verka?
O nu läser man att 400 000 kommer drabbas av svininfluensan i Sverige. MINST! Gissa vem som kommer vara en av dem? jo jag, med mitt kassa jävla immunförsvar så kan det inte gå mer än åt helvete. Suck.
Jag ska ha vaccinet så fort de släpps!

Ja, jag är lite bitter just nu. Men det e så jävla tråkigt. Jag har ett jobb där jag faktiskt verkligen trivs, visst, arbetsuppgifterna är monotona ibland. Men jag kommer varje dag och jag ger allt. Jag älskar mina kollegor och mina chefer. Jag älskar företaget. Varför skall jag hela jävla tiden drabbas av att vara sjuk? Jag hatar det. Är livrädd för att förlora jobbet i framtiden, men vad skall jag göra ? Ge mig en mirakelkur någon som gör att mitt immunförsvar stärks?
Ibland ångrar jag att jag gjorde operationen. Trots att den förde med sig otroligt mycket fördelar, så är nackdelen med mitt immunförsvar hemsk.

Nu när man är hemma får man unna sig lite vardagslyx. Mitt i form av mörk choklad med chili eller mintsmak.
Samt belgisk choklad som du blandar med varmmjölk och vips, så har du riktig varm choklad :)

2 dagar kvar till semester. Jävligt bra start jag verkar få...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0