Midsommarhelgen - 090618-090621

Detta året valde jag & Micke att spendera midsommar hos min familj i Strömsnäsbruk. Tidigare år har spenderats i Varberg med Mickes familj.
Vi tog JumJum och åkte neråt till Strömsnäsbruk på torsdagen. Var nog inte nere förrän runt 16-17. Vi åt lite tacos med Mami, Papi, Johan & Tina. Sen tog vi våra 24 corona och baginbox till Angelica & Robin. Här skulle vi sova hela helgen.
Vi spelade lite Guitar Hero och något bilspel, Forza kanske? De gick inte så bra för mig. Krockade med väggarna hela tiden :P Konstigt att Micke låter mig köra Volvon? ;)

På midsommarafton tog vi oss först en liten trip in till Ljungby. Vi hälsade på Cissi på Lime samt Lotta på Dressmann. Alltid roligt att träffa systrarna Jensen :) Saknar dem!
Vi handlade lite grillmat på Maxi innan vi styrde kosan tillbaka till Strömsnäs.
Åkte till Angelicas lägenhet och gjorde oss iordning. Lyckades med lockarna alldeles själv. Woho!
Jag hade ju även fått för mig att jag skulle ha en midsommarkrans. Fick plocka blommor o binda mig en egen. Blev riktigt bra!

Vid 14,00 skulle vi vara hos Sus & Pål. Det bjöds på välkomstdrink och vi satt mest o tjöta. Sen drog grillandet igång. Det var en jädrans massa mat, men det mesta åts nog upp?

Vi hade faktiskt tur med vädret på eftermiddagen. Så pass bra blev det så att vi kunde spela lite krocket (?) och kubb. Var riktigt mysigt, även om knotten flockades kring oss.
Det dracks en del öl och lite drinkar samt vin. Sen kom även Whiskeyn och Dooleys fram. Inte helt fel ;)
Blev en ganska tidig kväll. Jag och Micke gick hem redan vid 23. Var riktigt skönt faktiskt.

På midsommardagen var vi först hos Mami&Papi och åt lite stek. Riktig "söndagsmiddag" Otroligt gott. Inget man gör hemma direkt. Sen åkte vi faktiskt tillbaka till Angelica och sov lite till. Var lite sega. På eftermiddagen tog vi bilen till Mellbystrand för att spana in tivolit. Brukar inte vara något att ha, men var ändå trevligt :) Micke försökte vinna en nalle till mig, men det e ju tvärkört :P Vi tog o spelade lite minigolf istället :)

På väg hemåt tog vi svängen inom Markaryd för att hälsa på mitt ex Peter och hans sambo Becka. Deras hus börjar bli riktigt fint :) Sen åt vi lite pizza på Bolzano. Det är otroligt, efter 5 år så känner hon fortfarande igen mig. Fast med kommentaren "Du är mycket smalare nu" haha, så söt. Otroligt goda pizzor har dem i alla fall :)

Vi åkte hem och la oss på madrassen och kollade på TV. Helt utslagna och trötta. Var skönt att krypa ner faktiskt.
Dagen efter tog vi bilen till Varberg för att hälsa på Mickes far en snabbis. Vi passade även på att tvätta bilen där samt äta lunch.
När vi var klara åkte vi till Ullared. Jag behövde köpa riktigt spray, från Maria Nila. Jag har inte hittat det någonstans i Borås. Riktigt jobbigt. Var en snabb sväng inom Gekås också och köpte lite förnödenheter.

Album






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0