Part Two -

Innan jag börjar berätta om vår mini-renovering tänkte jag prata om veckan & helgen som varit.
Detta var min första vecka tillbaka till 100%. Var otroligt skönt och gick väldigt bra! Grymma siffror, underbart humör & Fantastiska kollegor och chefer. Min enda down-side var en kund som kallade mig otrevlig. Mig? Helt ofattbart. Jag är aldrig otrevlig. Första gången under hela min kundtjänstkarriär som jag blivit kallad det. Bara för att hon ej fick det hon ville? Blev ledsen... : (
I fredags fick jag sluta tidigare :) Var så lugnt. Passade mig perfekt. Åt en underbart god Sushilunch med Kim & Stina. Supermys. Sen följde jag med Micke till Färgbolaget för att hämta färg och tillbehör. Åkte hem och började maskera lite på listerna.
Vid 17 var det dags för AfterWork med Nelly på Bishops. Lika mycket folk där som vanligt. Sen drog vi vidare till Harrys för lite mer öl och mat.
Micke och jag gick därifrån sen och drog till Vimmel för att prata lite med Zede & Tobbe. Tobbe har precis kommit hem från Asien. Var skoj o träffa han igen! Satt där och snacka ett tag, alltid lika roligt! Sen gick vi till Viskan en sväng för afterworken som mina kollegor på NetonNet hade fixat. Var väl sådär egentligen, kände mig lite ovälkommen? Mysko.
Resten av helgen har bestått av renovering.

Idag har vi hunnit med massor måste jag säga! Den vita färgen tog dock slut, så lill-rummet är inte klart. Lite jobbigt, hade hoppats på att de skulle vara fixat idag. Men men, Micke åker  o fixar mer färg imorgon så jag kan måla när jag slutar jobbet.


Idag var vi på IKEA. Malena följde med :) Köpte mattor, överkast, filt, ljusstakar, vas, dekoration, matlådor, diskborstar. Var nog det tror jag. Alltid lika skoj där. Mitt andra hem ju! Saknar mitt gamla jobb liiite måste jag erkänna!


När vi kom hem påbörjades slipningen av allt spacklande. Gick sådär. Huuur mycket damm som helst! Sen satte vi äntligen igång och målade. Färgen e inte prickig ;) Förstår inte alls vart ringarna kommer ifrån på bilden? Störande. I alla fall, ovan ser ni resultatet efter första strykningen. Kommer nog bli grymt snyggt när tapeten är på plats och möbler och inredning. Ser fram emot slutresultat på onsdag!


Nu är det äntligen dags att krypa ner i sängen. Imorgon är en ny spännande dag! Börjar klockan 8 så är dags att sova!
Kommentarer
Postat av: MissFixi

Halloj tjejen :) Vad kul det skall bli å få se när det blir klart!!! Det kommer nog bli kanoners!



BuyTheWay, grattis i förskott :) Jag ringer dock i morrn... puss&kram

2009-03-02 @ 20:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0